Om oss i flocken

måndag 14 november 2011

Sammanfattning av utb. + Hok!

Rosa såklart!
Rosa & Redo
Utbildningen har varit otroligt kul! Är jätteglad att jag tog chansen! Idag skulle vara första dagen back in the game, men med en sjuk matte blev det till att bada och föna en fällande Mogg istället (well needed..). Kändes kul att fara runt och pyssla på trimmet, installera sig igen ;) Underbart att få träffa kollegorna igen också, jag är väldens bästa arbetskamrater. Har verkligen saknat!
Nu sitter i alla fall mitt intyg på väggen i min gulliga lilla salong och fick ändå börja dagen med att boka in 9 hundar, underbart! Utbildningen gav mig verkligen en spark i rumpan och imorgon ska jag iväg på möte och få hjälp med affärsplanens finslip!





Sådär ja! Saxarna är pimpade!
Trimkompaniet i love.

Efter två veckors utbildning var jag rätt mör men eftersom jag aldrig sett Rikard och Rex in action (...) så tog jag chansen när dom skulle debutera i IPO3 i Hok i helgen! Vi åkte ner på fredag och kom fram på natten, som och kikade hundar hela lördagen! Grymt kul! De bästa på dagen var Frida Doggsen och Vimzas grymt fint utförda tävling! Pricken över i:et var ju att dom har galet stor chans att få åka iväg på IPO VM för doberman! Herregud vilken grej, en ung otroligt duktig tjej med en galet fin hund! Blonda och Bruna på VM, vi hejar som fan!
Det var också spännande att se vad det verkligen är jag gett mig in på. I sommar blir det IPO så det bara sjunger om det, taggad till tusen!
(Ninja var för galen för tävlingsplats och fick hållas instängd då hon blev helt galen av att se de andra köra skydd, min lilla skyddshund!)
Dag två blev det att kliva upp tidigt för att åka iväg till spåren! Skit kul att se verkligen och hade det inte varit för det grymma sällskapet hade jag nog varit sjukare än jag är, bättre att huttra tillsammans än själv ;) Satan va ruggigt de var!
Rikard för själv skriva om tävlingen men over all gjorde dom ett strålande jobb! Rikard hade nog aldrig tränat så lite som den här sommaren/hösten.. Vi har flyttat två gånger, Rikard har börjat jobba natt osv.. Trotts detta går dom ut och gör A:80 (la senaste spåret för två månader sen), B:87, C:89. Otroligt fint och smidigt, lite missar för att Rex var otroligt taggad men dom jobbade på skitfint! Mkt stolt matte och flickvän :)


Ha't gött allihop och glöm inte Draghelgstävlingen!
/Tinan

1 kommentar:

  1. Nu kan jag ju köpa ett grå ben( =schnauzer) så kan ju du sköta trimningen vilket jag verkligen ogillar. Pernilla o Cleo

    SvaraRadera