Om oss i flocken

tisdag 8 november 2011

Vecka 2 i Morgongåva!

 Andra veckan är igång!

Japp, sista veckan är redan här och i full fart! Igår bråkade vi med en stor, vit, nedklippt pudelhane. Inte kul, men en stor del av jobbet är ju att kunna hantera hundarna! Och måste ju erkänna att man blivit rätt bortskämd med de utställningshundar/vana hundar vi hittills jobbat med.. Gårdagens "brottningsmatch" var inte kul men tillslut så var till och med han klar! Fick även klippa världens sötaste hund.. Jo, nästan i alla fall! Liten Gizmo som satt som ett ljus hela tiden och något gulligare har jag nästan inte sett.

Gizmo, världens sötaste hårboll!

Idag trimmade vi hela förmiddagen, jag fick trimma en svårtrimmad Skotte (vetefärgad). Trimmade på jättebra och fick mycket beröm av matte (som stannade kvar och höll oss sällskap, medans vi trimmade tre av hennes hundar) och lärare. Kändes skitbra, men vid lunch så började de kännas i kroppen, och framförallt i HANDEN. Röda märken på pek- och långfinger (som nu utvecklats till blåsor). Haha, bäst man härdas! Just nu gör det inte så ont med ett tag där trodde jag fingrarna skulle gå av! Konstant trim i 3 timmar känns allstå! ;)
Efter att ha suttit tre timmar och toktrimmat och ätit lunch fick vi lite fria händer! Tog Ninja och satte henne i badet! Hon fick ett ordentligt höstbad så nu luktar hon Espree Plum Perfect, mums! Hon blir badad, fönad, fick rena öron, klorna och tassarna klippta! Vi avslutade med att sätta en rosett i svansen för att bevisa att hon är en "hårhund"! Min finaste, finaste Prinsessa!

Nu ska jag göra mat och sätta mig med vikta papper och klura!
Glöm inte att rösta i jultävlingen!

/Tinan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar