Om oss i flocken

torsdag 10 november 2011

Sista kvällen med gänget!

Ja, då var utbildningen snart slut! Fått lärt mig MASSOR, bad- och fönteknink, utrustning, pälskunskap, hantering osv osv.. Har klippt och trimmat, gjort ruuunda fötter och rakat ner tovmonster! Har varit så otroligt roligt och intressant.. Känns nästan lite tråkigt att lämna de här underbara stället och dessa fantastiska människor! Helt sjukt kul upplevelse! 
Känner mig mer taggad än någonsin att göra fina hundar finare ;)

Under tiden här så har jag även hittat något jag saknas.. Helen som har kursen har 6 wheaten-valpar som förgyllervargen ännu mer på trimmet! Så jävla häftiga individer! Så tuffingar som ena sekunden myser som tusan men andra busar som ganlningar och blir super arga när man överlistar dom och deras motorik! GAAAH, saknar terrier-attityden och hårdheten! Ninja är underbar på alla sätt och vis och jag skulle inte byta henne mot nått, men kontrasten är lockande! DESSUTOM ska jag öppna trim och en border är nog det närmaste jag kommer trimras ;)

Avkoppling på "tunna".
När vi kom hem idag firade och och Elin med pizza och jag fyllde badkaret och bubblade i drygt en timme framför Vänner (världens överlägset bästa serie.. genom tiderna). Mer avkopplad än så blir man nog inte. Kommer sova gott inatt efter att musklerna fått grym massage.. Nu väntar bara en stor kopp te och soffhäng!

För första gången så känner jag mig rätt avslappnad vad det gäller företag och allt sånt.. Vet inte riktigt varför, avslappning är inte min starka sida.. hehe. Men har bokat möte med ett proffs på tisdag, känner mig jävligt nervös men samtidigt lugn, i trygga händer liksom.. Håller tummarna! 

Sen måste jag ju bara säga.. Att jag är så jävla less på detta klimat. Kom igen nu för fan, jag vill att himlen kräks ner snö över oss (men såklart i sån takt att  vi hinner skotta undan på vägarna, men så att skidspåren fylls av perfekt snö!). JAG VILL UT I SKIDSPÅREN, NINJA ÄR FETT PÅ! Och som det ser ut nu så blir det ju ingen rolig dragturné, stannar i Sundsvall hos Tyrannerna (inte för att de på något vis är tråkigt men hade nog antagligen ändå tränat med dom, Caspar blir ju Rikards kompanjon i spåren i vinter tsm med Rex - dubbellina here we go). Ninja ska dubbla med Cajsa (Caspars syster, Berits halvsyster/lillasyster). HEJA SUNDSVALL! 

Ja, jag skidar på på norrlands nivå, vi siktar mot toppen så långt vi kan nå
Jag är draghundsports***! 


/ Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar