Om oss i flocken

måndag 28 november 2011

Vinnare av dragtävlingen, ny tävling och Vindelälvsdraget 2012!

Vinnare av träningshelgen med egen PT är:

Eva Hörnvall och Tyrannens Cavata Cajsa
( & Karin Engholm med Tyrannens Coola Caspar)



Målet är att ett malle-lag ska ställa upp på Vindelälvdraget 2012. Ingen av hundarna är inkörda och inte förarna heller ;) Som det ser ut så kommer jag och Rikard tävla dom på Vindeln om vi får ihop Cajsa och Eva kommer att vara mitt ekipage och Rikard kommer att köra in Caspar. Träningen drar igång om någon vecka och ni kommer att kunna läsa om träningen här på bloggen! 


Ny tälving!
Vinn tre månaders coaching i draget! Ring, maila, sms hur mycket du vill!
Vinnaren får även en Första-Hjälpen-Kit från Royal Canin, två rullar Fun-Flex i olika häftiga mönster och lite smått och gott till vovven! 

Skriv/kommentera: namn, hundens/-arnas namn, vart du bor och vad du vill ha hjälp med! Kommer att lotta vinnaren!


 Vindelälvsdraget 2012 går mellan den 15-18 mars

"Vindelälvsdraget är en unik draghundstävling i form av en 40 mil och 4 dagar lång stafett längs den outbyggda Vindelälven. Totalt 30 sträckor om 6-22 km. Tävlingen startar i fjällbyn Ammarnäs, och slutar i Vännäsby, där Vindelälven flyter samman med Umeälven. VINDELÄLVSDRAGET passar alla!
Pricka redan nu in aktuella datum, 15 - 18 mars 2012 och skicka in din laganmälan."



Har bokat in detta datum och hoppas verkligen att vi kan fixa allt och ta oss tid att fara dit! har varit där ett år tidigare och det är en så himla häftig och underbar upplevelse! Hoppas vi ses där! 

/Tinan


 


4 kommentarer:

  1. namn: My
    hundens/-arnas namn: Hero
    vart du bor: Östersund
    vad du vill ha hjälp med: Både Hero och jag är ju i princip nybörjare men har ändå provat att dra lite på skoj och för träningens skull :)
    Hero tycker det är kul och fattar ungefär vad han skall göra men för att verkligen kunna njuta av sporten vill vi få hjälp på traven hur man skall tänka med samarbetet, hur vi skall träna på ett kul men effektivt sätt och knep för att få upp motivationen :)

    SvaraRadera
  2. Hej Tina! Så himla roligt att jag har hittat din blogg igen. Du har så mycket energi, riktigt härligt. Om jag var hälften så flitig som du är så skulle jag vara nöjd! :)

    Lite nyfiken på det här Vinterälvsdraget? Vad innebär det som en lagtävling? Eller räknas förare+ hund som ett lag?
    Det skulle ju vara superroligt att testa på. Vet dock int om jag eller Urax är i form tills dess men det vore ju sjukt roligt. Vill gärna ha med Benjy också men har precis läst att hunden inte får ha fyllt 9 år för att få tävla i drag och han fyller 9 år i februari (men beter sig som 6 år). Himla tråkigt! :(

    Sen har jag en fråga för jag förstår inte riktigt. Om man vill tävla drag, måste man ha gått ett "grön kort(???)" kurs? Vet du någonting om det?

    Slutligen, jag vill vara med och kunna vinna en privat tränings coach! :)
    För att jag är så pass ny inom draget och vill få all hjälp och tips som jag kan få för att göra min och hundarnas träning så pass bra som möjligt. Jag vill öka hundarnas (men framför allt min egen) kondition och jag vill hitta en rolig sport som passar oss alla tre tillsammans! :) Så vore jätteroligt att få en coach, för jag jobbar bättre om jag har någon som peppar en eller frågar om man har gjort "läxan" istället för att jag ska driva allting själv ;)

    www.laekenois.wordpress.com

    SvaraRadera
  3. Gulle! :D

    Ja, såhär är det! Du tävlar med ett lag och man bör vill åtminstonde vara 7-8 stycken, annars får man åka 10 mil själv varje dag ;)
    Nej det är väll en såndär regel som måste finnas för att skaderisken ska minska, vissa inser inte att hunden är för gammal.. Och fågelhundar tex. stannar ju inte när dom blir trötta eller får ont i stort sätt :/ Så någon gräns måste de finnas..

    Om du tävlar motionsklass så behöver du ingen grönt kort, annars måste du ha ett :)

    Wihoo :D

    KRAM på dig kära du, hoppas vi ses på stora stockholm!

    SvaraRadera
  4. Oj, har vi vunnit en träningshelg!! Jätteskoj ska det bli, känner mig supersugen för att inte tala om Cajsa!! NU måste det snart bli snö och fina spår så att vi kan dra iväg!! kram kram och en stor blöt puss från Cajsa!
    PS men du måste lova att ha stort tålamod för min teknik är inget att hurra för och orken är inte den bästa.............

    SvaraRadera