Om oss i flocken

måndag 6 januari 2014

2014

Ja men hörni, dags för nytt år! Känner mig peppad! Efter två dagars träning i butiken med stjärnorna känns det HÄRLIGT att börja ett nytt år! Att dessutom bli överöst med beröm av fascinerade kunder är väll bara ett plus, hehe. 

Hur som helst! Fixa åker söderut på torsdag, så det blir bara jag och Ninja fram tills Oreo anländer! Planerar en lugn Januari eftersom ekonomin släpar i botten efter att måsta reparera bilen för 7000:- strax efter jul. Minst sagt TRÅKIGT. Men men, i februari börjar "allvaret"! En inomhushall har just byggts i Umeå vilket passar våra planer utmärkt! Minst ett pass agility i veckan nu under lågsäsongen och minst två pass lydnad! Blir mycket jobb nu men eftersom citybutiken har ett varmgarage planerar jag att lägga minst ett pass i veckan där - Bra lyse, varmt och stort! Great. I övrigt har vi kommit till en knöl i lydnaden. Ninja har lite "miljöproblem" och därför sitter vi lite fast i träningen.. Hon har lite svårt att hålla ihop hjärncellerna. Så, vi ska försöka bygga lite rutiner! Baklängeskedjor osv. Skapa mönster för att underlätta! Ska bli spännande att se om det ger resultat! 

Eftersom Fixa ska paras och förhoppningvis få valpar så blir det kanske lite si och så med hennes träning då vi dessutom får hem en liten! Självklart ska vi träna men kanske inte lika tävlingsinriktat och målmedvetet som med Ninja. 

Oreo anländer om 11 dagar och på hennes schema står inte mycket mer än miljöträning, passivitetsträning och njuta-av-livet-träning! Längtar så jag spricker efter det lilla kakmonstret! Finns mycket valpar i Umeå och jag hoppas vi kan hitta några polare som också ska bli stjärnor när dom blir stor! :) 

Vi är anmälda till ett IPO-läger i sommar med en instruktör jag ser upp till, ska bli så himla kul! Att mamma och Affe också är med känns som pricken över i:et! Det ska bli sååå himla kul! Oreo och jag går som åhörare och satsar på att bli bruna i solen och suga i oss inspiration när de gäller lydnad och spår ifrån solstolen vid träningsplanen! :) 
Har även gjort en tävlingskalender dör att få en överblick över möjligheterna att tävla! Jag KAN inte träna utan mål och utan lite press.. Så, här har vi årets utbud! Finns säkert mer men tog dom närmaste klubbarna jag kom på, 10 min senare hade jag detta! 


Känns skönt att veta att vi inte kommet måsta åka runt halva Sverige för att tävla trotts att vi bor i Norrland! Fokus blir lite mer på agilityn i år! Minst tävlingar och de är det vi växer mest i! Lydnaden får vi alltid energi i om vi inte baaara nöter de, så det går lite hand i hand! Lydnadstävlingar finns det alltid! 

Jag älskar att tävla, tävlar jag inte får jag ingen motivation att träna. Har en avslappnad inställning till tävling och älskar att utmana mig själv och min hund - Så länge det inte hamnar på någons bekostnad. Tävling gör mig tänd, taggad och det är mitt sett att driva vidare! 
Ska nog sätta mig med min goda vän Emelie över en sushi och klura på hur vi ska lägga upp sommaren och till vilka städer det blir roadtrip och vilka tävlingar som lockar! Men men, det blir en annan dag! :) 

Natti natti / Tinan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar