Om oss i flocken

tisdag 14 januari 2014

Carpe Diem

Har varit så himla glad hela veckan! Genomglad! Efter en lång tids stress över bil, jobb, boende, jobb igen osv osv så börjar det lugna sig, eller så är jag bara bättre på att hantera "motgång" eller de vi kallar livet ;) 

Rapport från uppfödare Per idag, Fixa mår bra och är nöjd och glad. Saknar min stora tjej.. Schäferflickan sprider lugn och trygghet här hemma! Inte minst till Ninja! Men, hon kommer hem igenom slutet av januari! 

Idag fick vi hem våra fina nya burar! Så himla nöjd! Kanonbra modell, stabila och otrooooligt snygg färg ;) Oreo kommer se ut som en plutt i sin tills hon växer i den så fram tills dess får Ninja palatset ;) Det enda som fattas är en rosa fäll i båda burarna, dom blev kvar ute i bilen... 
(Känns otroligt nödvändigt att jag nu har 4 burar - två stål och två canvas, när jag "bara" har tre hundar.. Haha, aja! På tävling är canvasburar ett måste men det totala avsaknaden av muskler som jag lider av ;) Hehe (det är iaf det jag skyller på!) 


Idag kröp tempen ner till -15 medans solen sken och stora kalla snöflingor föll.. Skulle gärna ha promenerat med hundarna istället för att stå i butiken i 8 timmar... Men, cash is king och mitt jobb gör mig nog minst lika glad som sol och snö! 

Börjar bli så FRUKTANSVÄRT nervös inför resan till och hem med Oreo... 4 flyg på 7 timmar... Mår illa när jag tänker på det och känner att jag spänner mig :/ De släpper förmodligen så fort jag är på planet men ja... Ni vet hur det är. Kontroll-freak. Wish me luck. Två arbetsdagar kvar...

/Tinan 

1 kommentar: