Om oss i flocken

onsdag 29 januari 2014

Laddad


Trotts att kylan biter sig fast och snön täcker alla våra favoritplatser, så måste jag säga att våren känns nära.. Det är snart Februari gott folk och det är den sista vintermånaden! Snart börjar den härliga ler och grus perioden igen! Dammsuga 3 ggr om dagen osv. Härligt, eller hur? Har inte kunna åkt skidor en båda gång i år.. Smygande föekylningar och skidor i fel stad. Hm. Känns tråkigt. Men saknar mina fina dragtjejer i Sundsvall och lite sitter nog i de :/ Saknad.. Men men! Ser fram emot att det snart blir ljust om kvällarna och förmodligen lite vår energi :) 

Träningsvilan har gjort hundarna gott känner jag! Ja har fått tid att tänka igenom min träning. Söker fortfarande någon som kan piska mig smått på lydnadsplan med jämna mellanrum så jag kan bolla och skärpa mig lite med.. Jag lite lätt att gömma mig när det går puss. Emelie min träningskompis ska ju tävla agility SM så hennes fokus ligger som ni förstår mest på de! :) Dags att lära känna lite nytt folk i Umeå kanske.. Hehe! Finns massor av roligt folk, så nu ska vi bara börja flirta :) 

Känns oerhört kul att titta i tävlingskalendern och se att vi kommer kunna ha en fullspäckad tävlingssommar med BÅDE lydnad OCH agility! Många roliga agilitytävlingar i norr! Superkul! Ska anmäla Ninja till en agilitykurs för att få mer rutin och ordning på träningarnaför den delen! Behöver hjälp synpunkter och hjälp att bli en tydligare handler. 

Som sagt, känner mig otroligt taggad! 

För att maxa påminnelsen om hur mycket vi älskar detta och att inte ge upp gjorde jag SM-naglarna sist jag var på salongen ;) Lite kortare än vanligt, men iaf ROSA! Nu har vi INGA ursäkter! Upp och hoppa! 


BTW, Fixa är äntligen hemma igen! Just nu hoppas vi att de gror bäbisar i hennes mage! håll tummarna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar