Om oss i flocken

söndag 19 januari 2014

-18

Jappe, Norrland har blivit sitt rätta jag! -18 va de högsta jag mätte idag men tydligen har de nått över 20.. Slår inte kollegornas hemorter som haft över -37... Ryser av bara tanken. Ninja har aldrig haft problem med kyla men är förvånad över att Oreo klarar sig så bra, helt oberörd och fryser inte! Hon har inte hunnit få något täcke än men än så långe är ju promenaderna så korta :) Men som sagt, imponerad! 



I övrigt flyter de på bra! Hon är som sagt väldigt cool och avslappnad som hund! Det är av eller på, mest av! Sover mycket och när hon väl är vaken härjar hon eller håller koll på va resten av familjen gör. 

Idag skulle jag jobba några timmar så hon fick vara hos Emelie, Zwierki och Kiwi! Zwierki är en corgi och Kiwi är en kattunge. Det gick strålande och dom lekte en hel del, så ni kan tro att pärlan va trött när hon kom hem... 
Hon har inte vart så stor i maten och när hon är bara bäbis vill jag att hon får i sig! Vill inte byta foder helt så tänkte jag skulle köpa någon god och BRA topping! Valet föll på MUSH Vaisto-köttbullarna för valp (Nöt, ren, lax)! Väl hemma fick hon testa till middagen - MYCKET bra! Åt upp allt med glädje! Tanken är att hon ska få en köttbulle per mål. Och eftersom Vaiston är ett helfoder så drar jag ner på maten lite! :) 



Nu ska vi försöka oss på en promenad med liten valp i jackan och vild kelpie lös! Får se hur det går ;) 

/ Tinan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar