Om oss i flocken

onsdag 8 januari 2014

Ensamma hemma

Utan fina Fixa som just nu är påväg till Sundsvall! Så, Ninja kan glädjas åt att hon kommer få ligga vid mattes fötter på trimmet imorgon istället för i hundrummet ensam! I övrigt så rullar vardagen på bra för att vara den fattigaste månaden på läääänge och ja.. Vinter utan snö i januari! Skulle köra lite mer mindfullness 2014 och jag har börjat jävligt bra om jag ska vara ärlig. Mer lugn, mer glädje, mindre oro. Ahuuuuummmm.. 

Hur som helst! 1 agilitypass i veckan i hallen, SKA vi verkligen försöka fixa! För att vara i form till barmarkssäsongen och för att få rutin i träningen så vi slipper skjuta säkringar efter långa uppehåll varje gång.. Också för att vi nu igen har en grupp runt oss som kan va kritiska och ge tips! Kritik ska man dra nytta av, lik så hjälp! Otroligt svårt att se vad man själv gör för fel. Ah ne, lite lön på det här så ;) 

Oreo kommer om 8 dagar. Förstå. Jag dör. Nästan. Lite? Förstår de typ fortfarande inte.. MEN när jag har en hund som bajsar och kissar ner min vardagsrumsmatta lär jag fatta! Och när ba ska åka UMEÅ - Bromma - RONNEBY - Bromma - UMEÅ på typ 7 timmar LÄR JAG FATTA att det är sant ;) Holy crap. Ja ja, vi går ut hårt med miljöträningen så att säga! ;) 

Nä, dags att nanna, 5-6 hundar bokade på trimmet imorgon! Work hard, play hard! 

/ Tinan

1 kommentar:

  1. Hej, Hittade just din blogg via Anna Nores fb sida.... Vad häftigt att du ska hämta en hund i lilla ronneby, den sträckan (umeå-ronneby) har jag åkt måånga gånger. Bodde där under ett års tid och jobbade på skogsstyrelsen där. Saknar det stället ibland. Men 7 timmar lät som en lång resa, när jag flög så var det typ 2 timmar flygtid samt typ 1 timme mellan flygen så totalt 3 timmar umeå.ronneby..

    SvaraRadera