Om oss i flocken

onsdag 9 januari 2013

Skoterleder

Sverige, Värsternorrland, Medelpad, Sundsvall/Timrå. 



Idag har jag påriktigt börjat min väg tillbaka till ett nyttigare liv. Sov ut ordentligt, åt frukost (stooort) OCH lunch (ännu större.. i vanliga fall äter jag ett mål på förmiddagen och MASSOR av middag). Har dessutom gjort allt jag skullat på en gång istället för att dra på det! Gud känner mig som en efterbliven, haha men det är kanske på den nivån jag håller mig ;) Tog iaf också en underbar promenad med hundarna uppe på skoterlederna.. Känner mig otroligt lyckligt lottad som får promenera i dagsljus och på milslånga skoterleder som bara aldrig tar slut. Just nu är dom lika hårda som vilken väg som helst och jag har aldrig mött någon! Underbart!
Det är häftigt vad sol kan göra! Vi bor på "fel sida berget" vintertid vilket gör att jag måste gå upp på berget när solen inte går hela vägen upp såhär års för att få mig lite solsken i ansiktet. Och när man får det så fylls verkligen energidepåerna! Inte konstigt att man är gladare på sommaren! ;) Underbart! MEN någon som är häftigt är att vi såhär års, en klar kväll, kan gå ut mitt i natten och gå utan lampor för månen lyser upp så oerhört! Så otroligt häftigt! Att solen lyser starkt vet vi men att MÅNEN kan göra natt till "dag" visste kanske inte alla! Mäktigt iaf!

Ikväll ska jag på agilityträning med mitt supergäng! Amanda har fått ta en plats för en tjej som fått ändade arbetstider, vilket är superkul! Pajjazz och Amanda har verkligen hittat sin grej, dom har mycket och lära men dom utvecklas massor för varje gång! Alla tappade hakan när dom hörde att han var 8 år gammal eftersom alla först gissande på 3-4! Det är "terriers" de! ;)
För Ninjas del är jag bara så EXTREEEEMT taggad för 2013 år tävlingssäsong! I can't wait! Har lite träningstävlingar att boka in för att kolla av läget men det känns bra! På träningarna har vi oftast lite svårare övningar, inget vi ser på Klass1 tävlingar, hehe! Och i ärlighetens namn är det oftast lite "lättare" eftersom Ninja har sprungit snabbare än hon tänkt och i Klass1 är det ofta så HIMLA MYCKET SPRING. Hoppas vi får våra pinnar snabbt i sommar ;) Även om det känns som att vi i dags läget har BETYDLIGT mer koll på både ben och öron nu än vi hade i somras ;) Fina Räserråttan!

Har inte hunnit kolla in SBK tävling är men MÅSTE nog göra det snart.. TILLSAMMANS med mannen i mitt liv för att få lite struktur på 2013 ;) Undrar mest när jag ska våga planera in Elit-debuten.. Hon kan alla moment mer eller mindre men hon kan dom. Första tävlingen tänkte jag bara kolla av hur det känns och EXAKT var vi står i "skarpt läge".. Så vi får se.. vad det finns ;)

Nu ska jag fortsätta hemmafrua mig och börja göra middag till en hungrig sambo!


/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar