Om oss i flocken

måndag 14 januari 2013

Påfyllning

Mycket mycket MYCKET planering just nu men ÅH vad jag ser fram emot det här året! Jag har stressat sönder hela min kropp 2012 och nu i januari fokuserar jag BARA på att ta det lugnt och hitta tillbaka till ett sunt liv - Status för de: Det går kanon! Känner mig lugn och samlad och framförallt så sover jag på nätterna, äter på dagarna och fokuserar på att fokusera på rätt saker ;) Andas in andas ut! Jag mår mycket bättre iaf!

Mycket ska hända i år! Jag ska byta karriär (till någon jag inte riktigt vet än), jag ska träna massor med hund med massa nytt inspirerande folk (mycket spännande inbokat), tävla lydnad och agility tillsammans med fina vänner och min fantastiska hund, Agnes ska entra utställningsvärlden och dessutom få gå nybörjarkurs i agility, jag ska på hundäventyr men min fantastiska, hundälskande, supersambo! .. Och till den stora nyheten.. Jag vet inte hur många gånger jag skrivit i inläggs-fältet på facebook en lång harrang om denna mysiga och spännande nyhet men sen.. ne.. jag ska suga på karamellen ett tag till. MEN, pokerface som man är så vet nu alla mina närmaste hundidioter till vänner! Jag har bokat och tingat en liten hundvalp som ska bli min efterlängtade IPO-kompanjon! Enda sen jag började träna med Moggie så har den funnits en kärlek tills sporten och efter 8 månader i IPO-gruppen så insåg jag att "I'm stuck, I love this!". Jag älskar tävlingsformen och jag är så nyfiken på hundtypen! Lägger man så himla mycket tid på hund som jag och har dessutom den träningsgrupp och umgänge som jag har så har jag nu fått chansen att ta en valp från en toppen kull. Uppfödaren har fullt förtroende för mig och jag har fullt förtroende för honom! Allt känns verkligen kanon! Berättar inte hur var och när för ens vi vet att valpen är frisk och kry och för ens papprena är skrivna! Men det ser lovande ut! Jag är väldigt förväntans full och det ska bli så otroligt kul och spännande, samtidigt som det är lite för bra för att vara sant just nu. Liten skrutt <3

Kvällen spenderas med mannen i mitt liv och PLANERING, han har slingrat sig några kvällar men idag blir det av! MASSOR med tävlingar, MASSOR med träningar, MASSOR med mästerskap, MASSOR med släckt och vänner som man ska hinna träffa och umgås med :) Blir ett aktivt år, just how we like it!

/Tinan

10 kommentarer:

  1. Åh vilket superduperår det låter som!! :D vad ska du och Sambon hitta på för hundäventyr? ;) Så skoj med en nykomling!! Håller tummar och tassar för att allt går som planerat och att du får hem den lille sötnosen ! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är verkligen superpositiv till detta år! :D Ja.. Det blir väll läger, träningar, tävlingar, mästerskap och sååååå viiiidare :D Som vanligt! Jag håller alla tummar med, man vill inte hopas för mycket innan allt är klart! :D
      Hoppas du får ett lika skoj år du ^^,

      Radera
  2. Jag hoppas det blir de :D Såg dina valpplaner för 2013, kommer bli kanon! Superfina hundar, lycka till med det och övriga hunderiet!

    SvaraRadera
  3. Låter spännande! Både med valp och med nya utmaning! Bra att du tar hand om dig själv också, glöm inte bort det i allt spännande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En sak hoppas jag att jag lärt mig.. Att inte slarva bort mig själv i stressen! <3 Tack för att du påminner mig!

      Radera
  4. Spännande, hoppas på ett riktigt härligt år! Vi ses/Lilian

    SvaraRadera
  5. Spännande med ett tillskott :D Hoppas att allt går bra och att den nya får flytta hem till dig när det är dags :D

    SvaraRadera
  6. Ja det är väll alltid lika spännande! ^^, Håller tummarna jag med!

    SvaraRadera