Om oss i flocken

torsdag 31 januari 2013

Att utgå ifrån

Nu har jag klockat min första träning för i år! Sjön var halt pistad vilket gjorde det lite knöligt att åka på.. Fick stå mycket i det klassiska spåret och bara staka! Solen sken och allt annat var rätt men varken jag eller Ninja hade det där lilla extra. Ingen hare, ingen riktig explosivitet och inget riktigt jävlar anamma! Men vi kämpade på och åkte hela tiden! Som sakt, halva rundan var det kanonfint men att åka i opistat spår men 5-7cm snö och lite skare på de är grymt jobbigt och jag höll på att ramla x-antal gånger! MEN som sagt, vi höll jämt tempo hela rundan och jag är ändå nöjd! Det är vårt typ 4e riktiga tur och ja.. efter en lååång vila! Man måste ha det i åtanke när det går lite trögt!

Summa sumarum blev iaf:
5km på Rännösjön (platt, halvdåliga spår och -3) - 16 minuter. 



Efter skidåkningen blev det lite lydnadssnack med tjejerna och sen åkte vi till Matfors för lydnadsträning! Ninja fick maxa till rutan och bara ösa och dessutom fick vi väldigt bra dirrigeringsapporteringsträning (världens längsta ord?)! Hon börjar förstå att om hon skiter i konan så får hon häller ingen apport (vilken hon äääälskar). Jag känner att lydnadskänslan och lydnadsformen är påväg att återvända efter dom här tre passen vi kört i veckan! SKÖNT. 

Efter lydnadsdrillet så tog vi en promenad med småttingarna längs Matfors skoterspår! Nu sitter vi hemma och ska äta sen lunch innan hemmet ska få sig en sanering.. Alltid lika kul. Fick iaf veta att Rex kommer hem imorgon, och guuuud så jag har längtat! Tårarna kom närstan när jag i morse fick en bild från Farmor (Lotta) där han sitter och ser jätteledsen ut medans att kikar ut mot uppfarten.. Kikar efter Rikard.. Lill fisen.. 

I övrigt är det fullt upp dagens schema är slut hundmässigt och imorgon blir det lydnad och skydd i Arenan, lördag lydnad och skydd i Härnösand och på söndag åker skidorna fram igen! Kanonkul!

/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar