Om oss i flocken

torsdag 10 januari 2013

HUNDLÖPET

Förra veckan bröt jag min ena stav när jag skulle ut och åka längs skoterspåren. Argare har jag inte vart på länge.. Alla som kör drag vet hur mycket jox det är med kläder, selar, linor och sen tre extrahundar som ska bete sig.. Också en bruten stav på de - Humöret på topp.. Ne. MEN Idag fick jag en liten chock/lyckorus när någon underbar människa har dragit upp SKAPESPÅR längs hela "min" skoterled! Men haaaallå? Jag har aldrig mött någon överhuvudtaget och ändå lägger någon tid på att göra såhär fina spår! Fick världens kick fast vädret (som ni ser) inte var på topp! Blir att åka och kolla på stavar idag när jag ska in till Birsta för att göra några ärenden! TOPP! Lajjan och Amanda lär få pallra sig hit! 


Idag är som alla andra dagar en städ, tvätt och disk dag! Tjejerna löper, killarna fäller och mannen måste ha mat. Ja.. Skulle inte skada om jag blev hemma fru ;) Imorgon får jag dessutom gäster på förmiddagen som inte är hundfolk så blir till att städa ordentligt!


Igår fick jag ett väldigt kul telefonsamtal av mannen bakom Hundlöpet! För .. ett år sen (?) pågick en omröstning om vilket stad som skulle få hålla hundlöpet förutom Stockholm och Göteborg. Vinnare blev Malmö och SUNDSVALL! Så den 16 juni går startskottet på Södra Berget! OCH, till det roligaste, han hade hört av sig till olika folk i olika organisationer och på olika företag om VEM som skulle kunna hjälpa honom här uppe och mitt namn hade kommit upp så många gånger att han var tvungen att kontakta mig. Han ville också verkligen framföra all härlig kritik jag fått. Kände att det var något som jag verkligen behövde höra just då och jag blev superglad, vem skulle inte bli! Känner mig varm och tackar dom fina människor som sagt fina saker om mig även om jag inte alls vet vilka ni är. I vilket fall så kommer jag att vara ambassadör för Hundlöpet i Sundsvall och jag hoppas att MÅNGA av mina fina Sundsvallare, Timråare, Sollefteåare, Matforsare osv kommer och springer med mig och Ninja och alla andra!
/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar