Om oss i flocken

torsdag 5 juli 2012

Weeks from hell och nya mål


Är inne i en deppig period, får sånna ibland.. Pricken över i:et har varit att jag på två veckor har..
  • Har urinvägsinfektion x2 
  • Varit förkyld
  • Har gått ner 4 kg (till 52kg... Till min 165cm långa kropp)
  • Stressat påtok för mycket pga strul på jobbet. 
  • Har tappat fokus på vad jag vill med mitt liv. 
Inga bra veckor åt något håll.. Vad ska man säga? Man "ska inte blogga om negativa ting" bla bla bla.. Aja, this is the reason of me being so quiet.. Dags att skapa nya mål.. 
  • Få ordning på vardagsrutinerna igen - Frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällfika. 
  • Motionera för att åka hungern och kunna bygga muskler. 
  • Stressa ner tillsammans med min aldrig någonsin stressade sambo, och låta honom smitta mig lite med hans lugn! 
  • Ta reda på vad jag vill med mitt liv så kan hitta nya mål.
  • SOVA ordentligt. 
Livet spelar en ett spratt ibland.. Tur man har underbara människor runt en.. Saknar en viss stjärna som befinner sig påtok för långt bort.. Och hennes lurviga föjleslagare.. MATILDA EDBLOM känn dig träffad. 

Aja.. Dags att hoppa i säng och ladda inför morgondagens äventyr.. Jobb, jobb, jobb och sen snabbt iväg på sista skyddsträningen innan debuten.. Kan säga att just nu är jag i valet och kvalet.. Känns lite som "allt eller inget", MEN man vill inte göra bort sig på en IPO-plan.. Man vill INTE. Det är accepterat att inte för förstapris i lydnad eller inte bli godkänd i appellen eller diska sig i ett agilitylopp för den delen! IPO är annorlunda.. IPO är "allvar". Magkatarr av tanken. Andas. Varför gav jag mig in på detta? Vad har jag sagt ja till? Varför anmälde jag mig? Aja. Let's make the best of it! 

Nu säger jag tack och gonatt och hoppas att.. jag får sova gott och vakna med lite extra energi! Ska ju få träna hund med bästa skyddsgänget på kvällen för tusan, det är väll något att se fram emot om något!

/Tinan



1 kommentar: