Om oss i flocken

onsdag 18 juli 2012

Vi är verkligen där

Tränade lydnad med Moggie och Ninja idag efter jobbet! Mötte upp Erica och Swix och gick igenom LK3 för dom, Erica har tagit över Swix som är uppf LK3, Erica själv har inte tävlat på länge så behövde en genomkörare. Efter det blev det ett pass för Moggie - Klockrent på alla sätt och vis.. Punkt? Ninja gjorde också ett bra pass med otroligt mycket fart och driv! Nöjd matte! Belöningen fick bli ett tufft agilitypass.. Nöjd (!!!) Ninja! Agnes fick miljöträna bredvid agilityplaner när träning pågick och träna inkallning och kontakt på lydnadsplan! Duktig valpis! När jag Varvade ner Ninja gjorde vi några spontana lydnadsövningar och det slog mig att vi är uppflyttade till LK ELIT.. Den högsta klassen i tävlingslydnad.. Och detta innan 3årsdagen.. Ninja är min första riktiga lydnadshund.. Och den andra hunden i livet jag tävlar i lydnad (den första var EN LK1 då jag var 11 år gammal..). Känns otroligt häftigt och overkligt såhär i efterhand.. Min fina Ninja! Läser igenom momenten och känner mig Supertaggad! Tänker att momenten är svåra men.. Det är den nivån vi är på nu.. Vi är så duktiga! Det har tagit en månad att smälta ;) Fjantig jag är! Aja, ha det gott kära vänner, dags att sova! / Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar