Om oss i flocken

söndag 29 juli 2012

Nya mål

Går dagens gick i städandets tecken och städat blev det! Helt slut efter en dag med först jobb i butiken (löningshelg..) och sen tokstädning! Somnade gott och klev upp vid 7 för att äta frukorst med Rikard! Vi stekte ägg och bacon och myste ner oss i soffan, mysigt! Hade definitivt inte sovit klart för dagen så tog med mig grabben och hundarna in i sovrummet när filmen vi såg var slut! Sov till 10.

Känns som att jag sackat av i träningen.. Inge bra.. Ska beställa lite grejer inför elitklass-träningen drar igång på allvar - Sån ger en ju alltid lite motivation (SHOPPING).

Här kommer i alla fall en plan för andra hälften av 2012.

IPO - Vår "riktiga" debut som färdigt ekipage sker i september! Du & jag Moggan, du & jag. NU jävlar ska vi visa alla som aldrig trodde på oss.


Appellspår - Vi ska genomföra en hel tävling i år, vi kan. Även Moggie ska få göra ett försök i appellklass!



Agility - Har hittat lite tävlingar och nu kör vi! Det enda jag hoppas på är att vi blir inmätta MEDIUM (hon är preciiiiis på gränsen), blir hon inte det vill jag inte göra för hårt med henne.. Det kommer slita för mycket på kroppen för henne att hoppa large så.. Fingers crossed!




Freestyle - Har LOVAT mamma att tävla Berit (malletik - Tyrannens Busiga Berit) och varför då inte tävla min egen samtidigt? Vi har ju tillräckligt med trick och positoner, så why not? Däremot är det väll lite pinsamt att min mammas hund som jag tränat 1 ggr var tredje/fjärde månad i 4 år är sååå mycket mer färdig än min egen ;) Ska då också tillägga att min mamma ALDRIG tränar något i freestyleform ;) Tanken är att isf tävla 17-18 november inomhus i Karlstad.. We'll see!


Lydnad - Vårt mål för i år är uppnått (Uppfl. elitklass) Men jag vill iaf få ett till förstapris i LK3. Så ska kolla lite tävlingar och sen se om vi ska starta i september/oktober. Ska nog anmäla till 2 tävlingar och hoppas på flyt :) Moggie ska få göra en LK1a!

Drag - Eftersom det inte verkar finnas på mycket tävlingar i närheten tror jag att jag och brudarna väntar till i vinter! Min tävlingshund Cajsa har ju tränat skydd och spår på annat håll hela sommarsäsongen så vi får ta upp vår träning i höst! Får ju tävla henne på Barmarks SM om jag vill + att jag har Berit.. Meeen, vi får se! Man hinner inte allt! ;)

Nu ska jag nog kila ner till sjön och simma av hundarna och mig själv för den delen, så fruktansvärt varm.. Ingen träning för vår del för ens ikväll kan jag säga.. Om värmen ens har lagt sig då! Imorgon blir det jobbet igen fram till fredag - Jag kommer vara såååå dööööd. På fredag blir det prisleverans (135kg hundmat), banbygge och annat skojjs inför tävlingen som är lördag och söndag! Taggar gaaaalet! SÅ HÅLL NU ALLA TUMMARNA FÖR INMÄTTMEDIUM! (Y)

Vi höres!
/Tinan

3 kommentarer:

  1. Lycka till med dina mål!

    SvaraRadera
  2. Klart du ska köra en ipo1, det fixar ni :) och lycka till med alla dina andra mål!

    SvaraRadera