Om oss i flocken

tisdag 28 februari 2012

The reason

Blev ett lite trist slut på dragveckan.. Först och främst blev jag sjuk och spenderade mest tid så i-soff-läge jag kunde. (Jag bara fullkomligt haaatar att vara sjuk.) Sen när helgen drog igång så fick jag ett jättetråkigt besked som rör mig och mina familj så humöret vara nere, nere och längst ner i botten.. Har fortfarande inte hämtat mig riktigt från det än och det kommer ta lång tid att acceptera.. Vill inte gå ut i bloggen och skylta med det eftersom det finns fler inblandade än bara jag. Men, familjen är lite ur balans men vi rullar vidare!

Tänkte ändå berätta lite om helgen rent drag- och SM-mässigt! Helga helgen spenderade jag på Södraberget och dess skidstadio! Det kryllade av taggade hundar och förare och solen strålade helgen igenom! Själv var jag ju sjuk men bara känslan av att vara DÄR just DÅ, gjorde mig extremt taggad! Inför nästa säsong ska jag leta reda på en liten vorsteh att gasa genom elljusspåren med ;) Hade det inte varit för att vi hade två hundarna var här hemma med 3 till on the way, så hade jag absolut köpt en vorsteh! Ja ja, får krama på Ericas på jobbet! ;)
På lördagen gick långa SM - 2 mil för vuxna damer och 2,5 mil för män! Helt underbart att se alla dundra iväg och kämpa kilometer efter kilometer! Sundsvall är tydligen kända för sina extrema banor/spår.. Så det var med stor beundran man hejade på polarhundarna som verkligen fick kämpa sig runt banan! När hundarna passar/skrittar vid varvning krävs det otroligt mycket tålamod för att pinna vidare - iallafall i mina ögon! Kanske beror på att jag älskar fart och fläckt och saknar sinne för tålamod ;) Otroligt roligt att se!



Dag två var det Sundsvallsdraget! En vanlig dragtävling på dessa extrema spår (-med det menar vi mycket upp, mycket ner, lite utrymme för vila).
Det mest inspirerande med denna dag var väll att herrarnas prispall fylldes med enbart Sundsvallsekipage! Stort grattis och superbra gjort!



Mamma och Berit tävlade båda dagarna och gjorde en kanoninsats båda dagarna! Dag ett som enda bruksekipage (eller enda icke-vorsteh om man så vill) och dag två med två halvsyskon på startlinjen! Cajsa tävlades av matte Eva och Cajsas bror Caspar startade även han i motionsklass! Superkul men jäklar var jag ville ut i spåren, förbannade förkylning!

Igår var det första kurstillfället med mina "tanter" i 40+ kursen.. Vilket gäng! Helt underbara kvinnor och hundar och vilken rasspridning (eller vad man ska säga..) - Whippet, irlänsk varghund, boxer, pytteblandis, pudel, sheltie, storblandis x 2, parson, golden och en amris, underbart! Och det som fascinerade mig mest var att vi kunde sitta alla 12 i inomhushallen och ingen hund sa nått alls (fast de flesta aldrig varit där), hela passet var två timmar och allt gick hur lugnt som helst! Detta kommer bli kanooon! Ninja blev också nöjd eftersom hon fick hamna i rampljuset när vi skulle visa lite olika saker! Hon blir så mallig och extrem när folk tittar! Gullhöna!

Idag badade jag en golden innan jag åkte vidare in till stan för att gå på föreläsning med min underbara gamla chef! En föreläsning om sociala medier! Jätteintressant föreläsning och superintressanta tankar om ditt och datt! Tog med mig mycket positivt tänk och energi!

/ Tinan

2 kommentarer: