Om oss i flocken

fredag 24 februari 2012

PULKAKÖRNING DELUX!

När jag skulle åka hem från jobbet idag var var inte alls på promenadhumör - grått, blött och blåsigt. Ahapp tänkte jag, nått måste jag ju hitta på! Så slog mig ideén, läste för ett tag sen på Matildas blogg att hon kört pulka efter sina hundar - OCH, jag har en pulka! Tänkte att dom är ändå tre stycken så det blir lagomt tungt att drag mig! ;)

Packade in hundar, selar, linor och pluka i bilen och åkte till Sundsvalls BK. Finns en plogad väg där upp till skogen som inte så många går på (ca 1,5 km upp till skogen). Tog pulkan och hundarna och gick, första biten blev det rastning och och tömning av damp-energi. Sen kopplade jag på alla och satte mig i pulkan med höga förväntningar på mina superhundar. Kommenderar och ... INGET händer. Ingen av hundarna frstod överhuvudtaget vad fan det var jag ville... Amen vafan, tänkte jag. Började knuffa på lite själv och efter ett tag föll poletten ner! Grattis! Ful fart fram! Andra lilla sträckan mötte vi en bil och fick hoppa i diket men sen var vi på't igen!


När Rex blev lite trött så försökte han hitta på fula hyss på dom andra hundarna (läs Moggie). Ajjabajja på han och bara att kommendera på! Ninja går som en klocka och tar åt sig av allt jag säger, både positiva rop till gänger och skäll på Rex -.-' Lilla fisen <3 Kul också att Ninja var den enda som låt längst ut i linan heeela loppet, förutom när matte skrek i panik när hela ekipaget (läs Tina och pulkan) höll på att flyga ut i diket.

Så otroligt roligt, är helt slut i kroppen och hundarna är nöjda! Nu tar vi helg och jag kommer bänka mig på första parkett på Södra hela helgen - Lördag: Långa SM (Mamma och Berit ska tävla motionsklass) och Söndag: Sundsvallsdraget! Dunder <3

Här kommer en film på dårturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar