Om oss i flocken

måndag 11 juni 2012

LK3-debut

Var i valet och kvalet om jag skulle köra en 2a till eller satsa på en 3a, eftersom vi fick LP förra veckan.. Men.. Att tävla en till tvåa när man redan har tre förstapris kändes lite väl onödigt så bestämde mig för att testa en trea och tävlingsträna. Vi 3an var absolut sist och det blev en lång väntan, vilket inte gjorde mig något alls då det hann bli svalare i luften efter dagens kalas väder.

Här kommer resultat med kommentar. 

Sittande i grupp: 10
Platsliggning: 10
(Säger väll sig själv, kalasbra)
Frittfölj: 6,5
(Testade för första gången att ha Rikard och burkmat som externbelöning.... lite för bra belöning tyckte Ninja som pekade finger och var snått ofokuserad..... då vet vi de!)
Sättande: 0
(Hon la sig, pga att hon var ouppmärksam och inte lyssnade)
Ink. m. Ställande: 8
(Hon tar lite för många extra steg men springer i mycket bra tempo)
Rutan: 7
(Hon hittar en spånhög på halva vägen som fångar hennesuppmärksamhet men hittar på komando två ut! Hamnar lite utanför rutan när hon lägger sig dock.. Just den inkallningen har vi inte tränat så mycket men hon kommer i full fart förbi mig och ser tokig ut (i hopp om att få springa till Rikard). Tar in henne vid sidan.
Apportering över hinder: 9
(Allt kanon utom att hon sätter sig snett.)
Metallapport: 7
(Tycker att den är äcklig och behöver ett kommando till för att bestämma sig för att faktistk hämta den..)
Vittringen: 7
(Dagens bästa (`v´) Hon tar RÄTT pinne OCH kommer in med den, BÄSTA NINJAN! Jag som var påväg att stå över momentet... MEEEEN, vad gör matte?! JO tar pinnen innan TL sagt något -.- Skyller på att jag befann mig i ett lyckorus!)
Fjärren: 5
På tok för ofokuserad och det krävdes en del DK och vi missade en position.. MEN MEN! ;)

Sammanlagt 215p och ett tredjepris!

Är trotts inte så poängmässigt bra resultat mycket nöjd! Märkte ju att Rikard + burkmat bortanför plan var DÅLIG IDÉ :D Iaf med den lilla press jag hade på henne.. Mycket peka finger känsla.. MEN det är ett gott tecken för då vet jag vad jag måste göra och vad jag nu äntligen kan göra - lägga lite mer press på henne! Trodde aldrig att hon skulle dissa mig för lite mat och husse meeen idag blev frästelsen för stor ;) MEN det bästa med hela dagen var nog ändå vittringen <3 Shit vad glad jag blev när hon söker av fint och kommer direkt med den pinne hon bestämt sig för! Underbara hund!

/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar