Om oss i flocken

torsdag 29 november 2012

ÄNTLIGEN

Mycket händer just nu! Anmälningarna rullar in för Talangtruppen - Över 30 anmälda och IMORGON är sista anmälningsdagen! Ska bli kul att få jobba med så duktiga instruktörer och med så engagerade ungdomar! Kommer bli en kanongrupp! MEN, att välja ut vilka som ska få delta och inte kommer bli lagomt jobbigt känner jag.. Men sånt är livet, vi kommer nog att försöka lägga lite energi på att hjälpa de andra som inte kommer med att hitta någonstans att träna! Känns iaf som att vi fått in mååånga riktigt engagerade och duktiga ungdomar med lovande hundar! Extra kul är det också att vi fått sån enormt bra respons av omgivningen - IPO-omgivningen! Hoppas verkligen detta blir så bra som vi hoppas!

I övrigt är livet lite tungt av olika anledningar så de senaste dagarna har i stort sett spenderats i soffan/sängen med hundarna.. film film och serier serier.. MEN igår fick jag tummen ur lite åkte mot jobbet och fick under vägen dit ett samtal.. Vägen var grymt hal så visste inte om jag skulle våga svara eller låta de gå! Men det var Lotta som ringde och när hon ringer brukar det vara något viktigt så bestämde mig för att svara! Tur var väll det! Samtalet räddade min dag! Moggie har nämligen börjat löpa! Lyckan sprang genom min kropp, jag rös och var såååå nära att börja gråta! Efter vi hade lagt på fylldes ögonen med tårar.. Höll mig några minuter innan jag ringde Rikard (som såklart också blev glad). Detta har vi väntat på i 1,5 år nu och jag har från den första stunden bara älskat hundarna mer och mer och mer och mer.. Nu är jag så nöjd och så stolt över hundarna att ja.. Känner mig som kennelmamma! Får nöja mig med kennelsvärdotter och håller tummarna sååå hårt att det ska gå bra och att vi får ett gäng fina valpisar! REX SKA BLI PAPPA! VÄRLDENS BÄSTA SCHÄFERHUND SKA BLI PAPPA! OCH VÄRLDENS FINASTE MOGG SKA BLI MAMMA, MIN MOGGA! <3

Jabina Rex
ChaDe's Mogge

I övrigt surar jag över att det snöar överallt i Sverige MEN inte här.. För nej, jag kallar de inte snö om man kan blåsa på det så gräset kommer fram.. GE MIG SNÖ. Grr.. ;)

Nej dags att göra nytta igen! See yah!
/Tinan

4 kommentarer:

  1. Vad spännande! vi håller tummarna för många valpar!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med valparna! :) Spännande!
    Jag håller med dig om snön.. vi har inte heller fått någon.

    ps.. Kan du inte göra texten större i bloggen? Jag tycker att det blir lite jobbigt att läsa.. men det kanske bara är jag: p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Men ellerhur.. Skitväder!! ;)

      Ska kolla de! På både
      Min telefon, iPad och dator syns det super så har inte märkt något ;) men ska absolut kolla de :))

      Radera