Om oss i flocken

söndag 15 januari 2012

Träningstävling i inomhushallen!

Idag har jag, Ninja och Lajjan varit på träningstävling i inomhushallen i Söråker! Vi kom dit i godtid och när alla hade rullat in så var vi ett lagomt stort gäng som skulle attackera dagens banor! Alla körde två lopp, ett agilitylopp och ett hopplopp! Banorna var lite lättare klass2 banor om jag hörde rätt. Första loppen blev lite av ett slap in the face :D de gick snabbt och vi förstod inte riktigt vad som hände någon av oss, haha! Efter typ fem månaders uppehåll så var vi rätt ringrostiga! Men ingen kunde missa att vi helt klart var en av tre snabbaste ekipagen (fartmässigt).
Har aldrig kört Ninja när hon varit såhär snabb eller såhär okoncentrerad (i mina ögon). Känner att hennes självkänsla dragit iväg en hel del men det ser jag mest som något positivt! Nu känner jag mig lite mer taggad för en agilitydebut och -säsong! När alla hade kört sitt andra lopp så var det massor med tid kvar så körde två extralopp på hoppbanan! Så tre lopp på hoppbanan ledde till viss framgång på vissa delar men ja ;) Vi är ringrostiga minst sagt!
Är ändå nöjd med dagens prestation, hon gick in med helt rätt inställning och brydde sig inte i folk som skrek och skrattade 1 meter från banan och hundar som kom in och ut, skällde och höll på bredvid planen (första gången i den miljön).

Känner inte att jag behöver sammanfatta dagen.. Mer än, vi har haft ett långt upphåll från en grundträning och nu är jag övertygad om att agility är en av sporter Ninja har naturlig fallenhet för och definitivt en sport jag vill satsa mer på! Vi hade grymt kul och tar med oss massor av analysering hem! 

Och en sak är säker - Jag HAR en speedmetal-kelpie!

(Filmer från dagen finns på min facebook)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar