Om oss i flocken

tisdag 24 januari 2012

I MADE IT!

Kan knappats förstå att detta är sant.. För ett år sen blev jag medveten av om att jag faktiskt var viktig här på jorden. Jag och Rikard hade varit tillsammans i drygt ett halvår och jag kände att jag äntligen funnit någon som jag kunde lita fullt ut på, någon som alltid alltid fanns där och som alltid skulle finnas där vad som än hände. Rikard stod bakom mig i allt jag gjorde och fick mig att våga sträcka på mig! Detta ledde till att min älskade draggrupp fick en otroligt stor plats i hjärtat. Många har säkert läst om draggruppen, och kanske tycker att jag kanske överdriver min entusiasm.. Men grejen är det att under tiden med draggruppen blev medveten om att jag behövdes på denna jord. Jag var duktig på något, folk behövde MIN hjälp och VILLE HA DEN! Jag ser draggruppen om en viktig del i mitt liv för att jag fann mig själv. Idag är jag nöjd med mig själv, jag vågar göra mitt bästa och stå för att de var MITT BÄSTA. Att jag aldrig gråtit så mycket som när jag skulle lämna draggruppen och dessa underbara människor och hundar är sant. Detta för att jag visste att jag skulle nu behöva stå på egna ben, det var min tur att flyga ur boet och jag hade fått den bästa start jag någonsin kunnat önska om. Rikard fanns och finns alltid där såklart men dom var mina elever. Nu skulle jag hitta nya.

Bestämde mig efter tre stipendium och ett pris ingen någonsin kunnat drömma om att JAG skulle få på min student, att JAG ska göra det jag vill. Jag ska följa min DRÖM.

Så i juni 2011 började resan mot mitt egna företag. Möte på möte, affärsplaner hit och dit, praktiker, utbildningar, skatteverk och försäkringskassor, strul med papper, förvirring, banker och försäkringar osv osv.. Lång lång resa, jobbigt och roligt, skratt och tårar. Jag är fortfarande i full färd med att bygga upp mig själv till det bästa jag kan bli och mer därtill. Men nu för tiden är det kul!

Jag lever ihop med världens bästa familj i världens gulligaste hus. Jag har underbara människor som stöttar mig och står bakom mig!

För 3 år sen hade jag aldrig vågat. Jag hade ALDRIG vågat. Inte för att jag var ung utanför att jag värderade mig själv på samma nivå som en säck skit. Just nu är jag på samma nivå som vilken annan Tina Linnéa Sporrong 910715 som helst! Jag lever för mig, jag gör det jag alltid drömt om! Det är en ruktigt lång väg kvar med nu är det bara att tuta och köra! Nu kör vi hörni!

Fick även världens roligaste mail just nu och tror knappast mina ögon. Längar efter att få släppa alla hemligheter ur mig men.. njaa.. ni får vänta lite ;)


Bjuder på ego-boost låten nummer 1!
Favvolåten at the moment!

/Tinan

2 kommentarer:

  1. Å vilken resa du har gjort.häftigt att du vågar satsa. väntar med spänning på vad du har att berätta.

    SvaraRadera
  2. himla roligt att läsa! fantastiskt ju =)

    www.laekenois.wordpress.com

    SvaraRadera