Om oss i flocken

måndag 30 januari 2012

2 mil extra i skidspåret!

Igår gjorde jag mitt livs tur i skidspåren med Cajsa.. Herregud säger jag bara.. Skulle värma Cajsa innan träningen på 7kms slingan och gjorde en ofrivillig/omedveten avstickare på 2 mil.. Åkte av en avfart för mycket och kom faktiskt på rätt snabbt att "Ohps, detta är inte rätt spår" men istället för att vända så tänkte jag att "ÄH, ett lite längre spår bara säkert, jag åker på, förr eller senare kommer jag fram..".. Yeah right! Åkte ochåkte och åkte.. och åkte och åkte.. Efter kanske 40 minuter så kommer jag fram till en skidstatio.. Felet var bara att det var fel stadio. Fick vända på klacken och pallra mig tillbaka.. SYND bara att jag under min förvirring åkt NER för hela södra berget och nu var tvungen att klättra upp för hela förbannade berget igen.. Detta tillsammans med stackars Cajsa som aldrig varit på en så lång skidtur.. Hjälp.. Väl tillbaka på RÄTT elljusspår så var de nästan så tårar av lycka kom, men med världens fighting face på så icke sa nicke, JÄKLAR va jag tog i! Inser efter två-tre sekunder att det som är kvar på detta spår också är STIGNING - alltså KLÄTTRING. Kom tillbaka upp till parkeringen där två rädda stackare stod och väntade (Eva och Rikard).. När lugnet lagt sig och vi skrattat gott tog jag och Rikard ut hundarna på en sista vända - 7 ordentliga intervaller på 300m.. Bara för att dra ur de sista liksom ;)

Idag är kroppen tröööööött! Men det hindrade inte mig att kuta iväg på möte, boka in lite kunder, planera event, fysträna vovvarna ;) Men nu blir det avslappning! Startar en ny tävling här på bloggen så håll utkik efter den (Tävling nr 4)!

Kram på er!

/Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar