Om oss i flocken

tisdag 10 januari 2012

Min entusiasm och jag!

Efter en dag på jobbet med kursplanering och planering av event i butiken så åkte jag hem och gjorde mig redo för träning! Idag var det Njurunda BKs tur att testa hallen och Timrå HU skulle komma på möte. Åkte till Söråker och inomhushallen, kliver in och möts av ett gäng shelties.. Hmm tänkte jag, många shelties på Njurunda BK (typ 12 st).. Och alla håller på med utställning.. Hmm. Jag och Ninja kände och rätt fel placerade :D Visade sig att jag varit en timme tidig så blev till att kika på snygga hårbollar löpa runt i hallen och stå fint på borden! Efter en timme kom i alla fall ett stort gäng från Njurunda BK, superkul verkligen! Ninja fick sig lite träning innan hundungdomarna kom, nöjd kelpie! 

Ibland undrar jag vad som bor inom mig.. Och hur jag ska kontrollera de.. Skulle som sagt på möte med Timrå HU som är en nystartad HU! Har bokat in kurstillfällen i hallen till dom, fixat prova-på-dag och möjligheten för dom att vara med på ett event i butiken (ArkenZoo). Och eftersom jag har rätt lång erfarenhet inom området så blev det en en timme lång information och inspirations "föreläsning" Tina-style! Herregud, dom två stackars människor som fick lyssna på denna pratkvarn i en timme xD 
Känner mig som värdens pratkvarn verkligen, men det finns inget som får mig så taggad och engagerad som hundrelaterade aktiviteter, inget! .. Eller.. Om Sundsvalls schackklubb skulle komma till mig och be om hjälp att få fler medlemmar så skulle nog till och med det få mig lite gasad (även om jag aldrig spelat schack, inte vet hur man gör, inte vet vad det går ut på). Jag är en nörd, en entusiasmnörd. Jag älskar att arrangera, inspirera och lära ut.. Det finns INGET som är roligare. Hade jag kunnat jobba med att inspirera och motivera människor så hade jag! .. DET vill jag bli när jag blir stor :) Så bra, då va det klart! Toppenbra! 

ForshagaAkademins draggrupp våren 2011

Grupp 1 på SHUs Pusselkursen i Mullsjö, våren 2011

Nej nu blire jordgubbssmoothie (innehållande - enbart jorbgubbar plockade av min mamma i somras, ENBART) innan man hoppar i säng! Imorgon kommer jag vänta hela dagen på telefonmöte med bästa Meta - även hon ska få sig en rejäl dos positivenergi och galet engagemang! 

Jag är glad, energisk och jävligt entusiastisk..
But hey, that me! Love it or leave it :) 

Mammas finaste!

1 kommentar:

  1. VIll du jobba med att inspirera och engagera andra människor så SKA du, KAN du, MÅSTE du göra det! Det är bara så du Tina och jag älskar det! Stor Kram från din Veronica <3

    SvaraRadera