Om oss i flocken

onsdag 9 oktober 2013

Energibank!

Slutade 19:00 idag men kunde inte låta bli att åka och träna efter jobbet! Var riktigt duktig idag faktiskt, bestämde mig för att köra FOKUS och KVALITÉ istället för stadig genomgång och många moment. Ninja fick - rutan och apporteringsdirrigering, Fixa - Possition/bakdelskontroll och ordförståelde i stå, sitt, ligg under gång.

Ninjas första rutskick - Springer till en av de bortre konorna. Korrigerar - "Nej. Kom tillbaka". Skick två - Samma. Skick tre - undviker rutan. Går från ett annat håll - hon springer igenom - RÄTT! Byter håll från rutan fem gånger och efter de första strulet satt det! DESSUTOM bra tryck under tassarna trotts första skickens korrigering, strålande! Jag påpekar alltid ett sånt tydligt fel just för att hon ska veta att det inte var det beteendet jag sökte, för mig är det mest logiskt! Ska bli kul att se vad hon gör på nästa pass..! ;) Kvitto på om det gick fram eller inte! (Nästa pass är imorgon!)

Bytte hund till Fixa som verkar helt omedveten om sin bakdel.. Vändningar på stället blev bra träning! Vi prövade även baklängesmarsch mot en vägg -
Alltså Fixa mellan mig och väggen för att hindra henne från att flyta ut! Klockrent.

Andra passet med Ninja - App.dirr! Dåligt ljus gjorde att hon inte hittade sporterna först.. Dum matte som inte såg de.. MEN de positiva. Mittenapporten var den enda synliga - och ändå sökte hon sig tillbaka till konen när hon inte hittade, vilket jag ser som ett plus! När hon hittat apporterna så var det inga problem.

Fixas pass 2 - Ordförståelde. En miss av 10 pga av osäker matte - MAN MÅSTE LITA PÅ SIN HUND, är min enda note to self. Kan förövrigt inte fatta att den här hunden snart blir 8 år.. Snarare 8 MÅNADER.. Galenpannan!

Ninjas sista pass - Tänkte "Går det bra på förställt jag MAX en till!" Vilket jag höll och mer blev det inte för hon utförde rutan och app.dirren FELFRITT! Jävligt bra tryck under tassarna för att vara helt ärlig! Sjukt nöjd!

Imorgon ska jag enbart kolla av dessa två moment - Tänk tävling. 1 försök, och går det bra avsluta momentet för dagen. Går det dåligt, analysera, lös problemet.
Fixas "to do" ska jag fila lite på.. Men POSITIONSträningen fortsätter!

Dagar som denna älskar jag livet.. Verkligen.. Världens bästa jobb, världens bästa hundar, en härlig höstig Norrlandsstad med massa hundfolk. Kan inte förstå! Gjorde en stor chansning när jag sa upp mig och flyttade upp helt utan boende osv men åh vad värt! Tusen tack till bästa Emelie som låter mig bo hos henne, och nästa vecka ska jag på banken för att kolla om vi kan köpa oss en egen lägenhet här i Umeåstad :) Livet leker kort sagt!


/ Tinan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar