Om oss i flocken

måndag 31 oktober 2011

Första dagen avklarad!

Kommer definitivt inte orka blogga varje dag om det fortsätter såhär, haha! Blir nog mer en sammanfattning i slutet av veckorna.
Idag har vi haft teori heeela dagen, känns otroligt skönt att ha "hållt på litte innan". Kunde inte allt men jag hade lättare att hänga med än de andra tre som går kursen kändes de som! Vi har gått igenom maskiner, saxar och andra verktyg och även pälstyper och badutrustning! Känns jättebra, dessutom är dom sponsrade av Espree så vi kommer jobba med samma produkter som jag kommer jobba med i min salong - Toppen! Blir skitsugen att köpa massa grejer eftersom dom har en stor shop i samma byggnad fylld med massa intressanta och fina grejer (en hel del rosa...!). Imorgon blir det lite mer praktiskt tror jag med kommer nog vara mycket teori genom hela kursen. Har även träffat två tjejer som går den långa utbildningen, och känner mig rätt nöjd med att "bara" gå den korta.


Har dessutom fått se riktigt otrimmade pudlar få proffsklippningar av ett riktigt pudelproffs! Hjälp vad fort de går för dom och jäklar vad häftiga dom ser ut! Mycket intressant och lärorikt att se på!

Nu blir det plugg för hela slanten och sen GONATT för min del! Imorgon ska vi gå upp tidigt och promenera med hundarna som älskar varann (hon jag bor med har två pudel/cavalier-blandningar). Ninja bara älskar att ha någon som hon kan springa ifrån som inte är större än henne och som inte tacklar henne ;) Räserraketen bara älskar det här med semester!

/Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar