Om oss i flocken

lördag 29 oktober 2011

Turn the page.

Idag har vi haft kattdag i butiken, ca 50 katter fick bedömas och tävla om att bli Miss/Mr Sundsvall! Kattemat började egentligen igår kväll då vi hade föraläsning om kattens beteende med Susanne Hellman Holmström. Jag har aldrig förstått mig på katter men efter hennes föreläsning var det mycket som föll på plats. Riktigt intressant faktiskt, även om jag föredrar hunden ;) Det var även Susanne som höll i Miss/Mr Sundsvall-tävlingen, och hon tillsammans med butiksägaren Lena och Lupus säljaren Janne korade vinnaren! En otroligt fin Norsk skogkatt och det blev en Miss Sundsvall 2011!

Efter mycket om och med, letande hit och dit, väntan och strul så känner jag för att lägga ner mina drömmar om en liten hua.. Hade velat ha ett litet sällskap som kanske dessutom skulle föra mig in på nya spår (utställning är ju en av de få sporter jag inte nosat på). Nu ids jag inte hålla på och leta och höra allas elaka kommentarer och ifrågasättande.. Det får vänta ett tag.. Det kommer en tid för allt.

Imorgon åker jag och Ninja till Morgongåva, underbart namn på ett ställe eller? Ska bli superspännande! Uppdateringar kommer såklart ut på bloggen! ;)


foto: Julia Pettersson
(bild från mitt reportage i Draghunden april 2011)

Längtar konstigt nog till vintern och massa snö! Drömmer och slädar, skidor och spända draglinor! Hoppas få åka runt och träffa lite nytt folk också! Skulle vara sååå kul att få träffa lite nytt dragintresserat folk :) Älskar att lära ut drag, en lika stor fysisk match för förare som för hunden, också lite ny typ av samarbete! UNDERBART! Tur man bor i Norrland, snart är vintern här!

Imorgon ska jag och Rikard gå upp tillsammans och gå en långprommis med hundarna innan jag åker och nu ska vi mysa som tusan innan jag åker - Chips, nötter, ostkrokar osv! MYS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar