Om oss i flocken

lördag 31 januari 2015

31 januari

Idag ringde Anna på morgonen och frågade om vi skulle köra drag. Kände mig lite krasslig så följde med som handler och lånade ut mina snäckor till Anna och Björn! Ninja fick gå i par med BCn Cheewe och med Björn på skidor och Kakan debuterade i sånna här sammanhang med BCn Leah och Anna! Kakan har ju aldrig kört drag med någon annan runt om och aldrig med någon annan än mig men det gick jättebra! Ninja gjorde också bra ifrån sig, som alltid! 
MEN, jag är mest stolt över hur Kakans beteende runt om banan. Hon var lugn och samlad, lyssnade och ja, hon var LUGN! Så himla stolt! Massor av människor och hundar. Alla som vart på dragträning vet hur stämningen är - EUFORI, ENERGI och ENTUSIASM! 
Stolt över mina flickor. 



Imorgon kan nog inte matte hålla sig från spåret.. Och heller inte bruksträningen i Loboo-hallen! ;) Vi får se hur vi mår och om de tänker snöa hela natten.. MEN, de löser sig med all säkerhet!  

1 kommentar: