Om oss i flocken

måndag 3 december 2012

Bloggtorka

Nu är ju anmälningstiden slut och vi har börjat plocka ut ekipage.. Nu står vi med 20. 15 kommer med. Vi måste alltså plocka bort 5 till.. Jag har läst och läst och läst allas mail om och om igen och just nu känns det omöjligt att plocka bort någon. Jag kan inte stå för den bedömningen så det lutar åt lottning.. Jag vet vilken otroligt stor möjlighet och jag vet hur otroligt gärna flera av tjejerna och killarna vill vara med, känns trisst att behöva säga nej till någon.. MEN sånt är livet! Vet att det kommer bli ett kanonår för alla som vill delta iaf! Underbara ungdomar med stora drömmar, stor potential och stor vilja!

Känner mig som värsta hemmafrun - Förbereder storkok (vintrig köttgryta med massa rotfrukter), har städat, diskat, tränat och rastat hundarna, jobbat lite och nu ska tvättberget bestigas! Det är vrålkallt ute och jag trivs med att vara inne med tusen värmeljus, raggsockor på fötterna, mjukisbrallor och Rikards huvtröja, håret i en ful knut och att fullkomligt överkonsumera te!

Har bestämt mig för att inte fullfölja mitt beslut om lydnadsvila fram till StoraStockholm - shame on me! Men jag känner att vi måste komma igång, vi har haft mycket tid att tänka igenom alla nya moment och jag tror jag har en bra plan! Planerad träning i inomhushallen imorgon, lydnad (och lite agility) och på onsdag är det som vanligt agility med Timrå BK! Måste bara skryta lite om min fantastiska agilitygrupp! Varje onsdag träffas halva agilitygänget (Timrå BK) 18:00-20:00 och andra halvan 20:00-22:00, jag och Ninja är i den sena! Och varje gång är någon speciell ansvarig för träningen, så alla pass är väldigt strukturerade! Så himla skönt att komma på dom träningarna, finns riktiga tävlingsfreaks som jag i vår grupp och vi har alltid sjukt kul! En tjej, Evelyn, har till och med en "kopia" av Ninja - en kelpiehane, Cukids Jackson! Extremt nyttigt att se någon som har en precis lika individ som en själv! Vi hjälper varann massor bara av att titta och diskutera, och tillsammans med resten av gruppen går vi framåt med stormsteg båda två! Set verkligen jättemycket fram emot nästa säsong! MEN vi saknar också våra superpolare Emelie och Bananisch.. Mycket.

Herregud, snurrigt inlägg.. Blir väll så efter en bloggtorka utan dess like! Under bloggtorkan har vi iaf Haft årsavslutning med IPO-gruppen i Härnösand. Vi åt tacos, diskuterade året som gått och satte nya mål för 2013 - Mitt mål var rätt klart och tydligt - SKAFFA MIG EN SKYDDSHUND. Easy as that. Har en helt underbar IPO-träningsgrupp alltså!
Det har kommit en hel del snö, hoppas att dom pistar spåren på Södra till veckan så man kan ta sig en tur <3 Första starten måste ju bara filmas, Ninja kommer bli galen! 50cm trillade ner! Har spenderat två nätter med att diskutera med min bästa vän.. Det var längesen. Rikard är bäst, ingen protest.
Rex har fått åka ner till Lotta och är nu i Paradiset - tre schäferbrudar och han är ensam kille ;) Plus en farmos (Lotta) som säkerligen myser och pyssalr om honom mer än någonsin! Snart dags för parning och sen hämtar vi hem honom igen efter Stora Stockholm-helgen! Håller tummarna HÅRT för att parning, dräcktnignhet och valpning osv går BRA! <3

Nej, tvättberget var det!
/Tinan

1 kommentar:

  1. Instämmer med att vår träningsgrupp är suuuper! :D För mig som aldrig hållt på med agility (eller ens haft hund!!) tidigare så är det GULD att hamna i en sådan grupp där man får så mycket bra hjälp och tips redan från start!! :) Och jättekul också att se dig och Ninja då ni som sagt har/ har haft samma problem som oss! Mycket lärorikt, och kul att kunna diskutera problemen med någon som verkligen förstår! ;)

    SvaraRadera