Om oss i flocken

torsdag 25 december 2014

PREMIÄRER

I helgen fick jag följa med ett gäng härliga personer ut i skogen, sökträning stod på schemat. Första gången i Umeå och den här gruppen för mig och första gången i livet för Kakan. 
En helt underbar dag! Några få minusgrader, strålande sol och 10cm puder! Mam hade kunnat stanna där resten av dagen.. 

Kakan fick testa lite olika grundövningar och vi hittade de sättet jag tror kommer passa bäst - Figge rakt ut, pop-uper, dold figg och nöta fokus RAKT UT! Det som facinerar mig varjegång vi gör nått av den här typen av träningen är hennes arbetslust. Slutar aldrig att leta, ger aldrig upp. Hon är bara 1 år och väldigt grön inom sök av olika former men ändå så fokuserad! Underbart! 






Nu är vi "hemma" i Sollefteå och firar jul hos mina föräldrar och deras respektive. Vi började julafton med att försöka hitta ett skidspår som va uppkört eftersom de kom 10cm nysnö dan före julafton. Men vi hittade inget så vi tog ett som va proppat innan min inte efter snön kom ;) JOBBIGT för både hundar och mattar. Mamma hängde på med Berit och fick va lite hare eftersom det var Kakans första skidtur... Men... Det slutade med att Kakan bara ville förbi och kuta på så vi körde ett varv extra ;) Enormt nöjd över Kakans prestation! Inga problem med skidorna och inga problem med den höga farten i backar osv (var förövrigt OMÖJLIGT att bromsa i djupsnön...). Hon höll ett bra tempo och kändes lugn och fin! Ninja var överlycklig ochnjöt till max som vanligt.. 






Idag är de över 25 minusgrader så idag får skidorna vila.. Hoppas på varmare temperaturer imorgon :) 

Ha de gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar